کد مطلب: 205610
قلب انسان چگونه خود را ترميم مي‌کند؟
تاریخ انتشار : 1401/03/11 14:00:15
نمایش : 848
دانشمندان به صورت جزئي روش‌هايي را که قلب پس از حمله قلبي (سکته قلبي) به واسطه آن خود را ترميم مي‌کند، بررسي کرده‌اند.

به گزارش هفت چشمه، دانشمندان به اين اميد که سرنخ‌هايي را بيابند که مي‌تواند به درمان‌هاي بهتري براي مشکلات قلبي عروقي منجر شود روند خودترميمي قلب را بررسي کرده اند.

تحقيقات جديد نشان داده اند که پاسخ ايمني بدن و سيستم لنفاوي (بخشي از سيستم ايمني) براي ترميم قلب پس از حمله قلبي که به عضله قلب آسيب رسانده، ضروري است.

کليد اين مطالعه کشف نقش ماکروفاژ‌ها بود، سلول‌هاي تخصصي که مي‌توانند باکتري‌ها را از بين ببرند يا پاسخ‌هاي مفيدي را به التهابات بدهند. اين ماکروفاژ‌ها به عنوان اولين نقطه واکنشي پس از حمله قلبي، نوع خاصي از پروتئين به نام VEGFC را توليد مي‌کنند.

ادوارد تورپ، پاتولوژيست و عضو دانشگاه نورث وسترن گفت: ما دريافتيم که ماکروفاژ‌ها يا سلول‌هاي ايمني که پس از حمله قلبي براي "بلعيدن" بافت آسيب ديده يا مرده وارد قلب مي‌شوند، فاکتور رشد اندوتليال C عروقي (VEGFC) را نيز تحريک مي‌کنند که موجب رگ زايي و تشکيل لنفوسيت‌هاي جديد مي‌شوند.

تورپ گفت: چالش ما اکنون يافتن راهي براي تجويز VEGFC يا تحريک اين ماکروفاژ‌ها براي القاي VEGFC بيشتر است تا روند ترميم قلب را تسريع کنيم.

هنگامي که افراد دچار حمله قلبي مي‌شوند، احتمال ابتلا به نارسايي قلبي در آن‌ها بيشتر است، که در آن قلب ديگر قادر به پمپاژ خون در سراسر بدن نيست. اين خطر را مي‌توان با استفاده از دارو‌هاي مدرن مانند بتابلوکر‌ها کاهش داد.

منبع: روسيااليوم

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg